Suomen dementiahoitoyhdistys
Tämä sivusto ei ole enää aktiivinen.
Etusivu   » Toiminta   Tulosta sivu Sivukartta

Alueellinen toiminta
Julkaisut
Koulutus
Koulutuskalenteri
Pienryhmäkoulutus
Tilauskoulutus
Täydennyskoulutus
Muita koulutustapahtumia
Tunnustuspalkinto
Kannanotot
Muistikävely
Avoimet työpaikat
Kotihoitoa tukeva -projekti
Projektin tuloksia
Dementoituneen elämänlaadun ja hyvinvoinnin arviointi -projekti
Projektin eteneminen

Extranet

Käyttäjätunnus
Salasana

Unohdin salasanani
Rekisteröidy
Extranet-ohjeet

Toistakymmentä vuotta dementiapotilaiden hoidon puolesta!

Suomen dementiahoitoyhdistyksellä on takanaan 16 vuotta dementiapotilaiden hoidon puolestapuhujana.

Edistämme valtakunnallisena ammattihenkilöiden vapaaehtois- ja asiantuntijaverkostona dementoituneiden ihmisten asianmukaista hoitoa ja palvelua. Toiminnalla parannetaan helposti eristetyiksi joutuvien, tasa-arvoisen kohtelun sekä hoito- ja palvelujärjestelmän ulkopuolelle helposti jäävien henkilöiden asemaa.

Toimintamme kohderyhminä ovat eri alojen ammattihenkilöt, joiden toiminta liittyy dementoituneiden ihmisten hoitoon ja palveluihin kotona ja laitoksissa. Teemme kansanterveystyötä vaikuttamalla mm. sosiaali- ja terveydenhuoltojärjestelmässä toimivien henkilöiden ammattitaidon ja palvelujärjestelmän kehittäjänä.

Toiminta-alueitamme ovat
• julkaisu- ja tiedotustoiminta sekä
• koulutuspalvelut ja konsultointi.

Toimintamme on valtakunnallista ja aluevastaavamme eri paikkakunnilla edustavat yhdistystämme.

» Aluevastaavat

Kehittämistoimintamme painopistealueet ovat

1. Kotihoidon hoito- ja palvelujärjestelmän kehittäminen
• Asianmukainen diagnosointi
• Kotihoiton muistipalvelukeskus
• Kotihoitotiimien työn sisällön kehittäminen
• Osavuorokausihoidon kehittäminen

2. Laitos- ja palveluasumisen toiminta ja palvelujen kehittäminen
• Fyysisen asumisympäristön kehittäminen
• Hoitomallien mukaisen hoidon toteutuminen

3. Hoitomallien tuottaminen
• Yksinasuvan dementiapotilaan kotihoidon tukeminen
• Vuorovaikutus ja kommunikointi
• Käytösoireisen hoito
• Kuntouttavan hoidon malli
• Vakaumuksen huomioiminen hoidossa

4. Konsultointi sekä hoidon laadun kehittäminen ja seuranta
• DCM-havannointitutkimuksen edistäminen
• Hoidon konsultoinnin kehittäminen (Dementiatieto)

Jäsenemme

Jäseninämme on runsaat 2 000 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöä; hoitajia, lääkäreitä ja fysioterapeutteja ja opiskelijoita. Yhä enenevässä määrin jäseniksi ovat liittyneet myös muiden alojen ammattihenkilöstöä esimerkiksi seurakunnan ja oppilaitosten henkilökuntaa sekä suunnittelijoita ja arkkitehtejä. Dementia –asiat liittyvät monien ihmisten arkeen joko ammatin, omaisen tai omaa työtä sivuavasta näkökulmasta. Dementoituneiden hoito ja tukeminen onkin eri ammattiryhmien yhteinen asia.

Liity henkilöjäseneksi
Liittymällä jäseneksi saat tietoa työsi kehittämiseen, koulutuksista uusinta tietoa ja Dementiauutisten vuosikerran. Vain jäsenet voivat rekisteröityä keskustelupalstallemme www.dementiaverkko.fi ja saada sieltä vertaistukea ja voimaa omaan työhön. Henkilöjäsenmaksumme vuonna 2004 on 20 euroa

Liity yhteisöjäseneksi
Useat työyhteisöt esimerkiksi dementoituneiden hoitokodit tukevat toimintaamme liittymällä yhteisöjäseneksi. Yhteisöjäsenillemme tarjoamme Dementiauutiset vuosikerran, näytekappaleet oppaistamme ja kirjoista sekä yhteisöjäsenillemme kohdennettua koulutusta. Keskustelupalstamme www.dementiaverkko.fi tarjoaa myös yhteisöjäsenien työntekijöille mahdollisuuden keskusteluun ja ajatusten vaihtoon ja kontaktien luomiseen. Työyhteisö voi liittyä yhteisöjäseneksi 100 euron jäsenmaksulla.

» Liittymislomakkeet saat täältä

Julkaisujrjestelm

Ajankohtaista Toiminta Lue dementiasta Dementiauutiset Dementiatieto Keskustelu Yhteystiedot Linkit Haku